Κάποτε άκουγες τη λέξη ρομπότ και έπαιρνες σχεδόν την ίδια γκριμάτσα με το άκουσμα της λέξης εξωγήινος. Σήμερα τα ρομπότ αποτελούν βασικά εργαλεία πολλών επιστημών ενώ υπάρχει ένα "σατανικό" πλάνο-στόχος που θέλει μέχρι το έτος 2050 να έχει αναπτυχθεί μια ομάδα πλήρως αυτόνομων ανθρωποειδών ρομπότ που θα νικήσει την πρωταθλήτρια κόσμου!
Ο χρονικός ορίζοντας δεν είναι και τόσο μακρινός. Τι είναι το 2050 όταν μιλάμε για "επιστημονικά" χρόνια; Σε 38 χρόνια, τα μυαλά πίσω από τα ρομπότ έχουν βάλει στόχο να δουν την ομάδα τους να κοντράρει στα ίσα τη Βραζιλία, την Ισπανία, την Αργεντινή ή όποια άλλη κατακτήσει το τρόπαιο.
Το πρότζεκτ δεν είναι εύκολο και φυσικά δε στηρίζεται στην... άμμο. Υπάρχει έρευνα και δουλειά ετών, με ανθρώπους απ' όλο τον κόσμο να έχουν καταθέσει την ψυχή και το είναι τους στην κατασκευή και εξέλιξη των λογισμικών που απαιτούνται προκειμένου να φτάσουμε σε σημείο ο Μέσι του 2050 να στηθεί απέναντι από ένα ρομπότ!
Η πρόκριση στη φάση των 16 ήταν μια σημαντική διάκριση για την ελληνική ομάδα καθώς στο Παγκόσμιο Κύπελλο συμμετείχαν 24 ομάδες. Το Πανεπιστήμιο Χανίων, ιδιαίτερα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, λαμβάνει μέρος στα RoboCup κάθε χρόνο, από το 2006 που θεσμοθετήθηκε αυτό το τουρνουά.
Οι καθηγητές Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης και Νικόλαος Σπανουδάκης, μαζί με τους φοιτητές Νικόλαο Παυλάκη, Νικόλαο Κάργα και Ευάγγελο Μηχελιουδάκη, και τους μεταπτυχιακούς Νικόλαο Κοφινά,Στυλιανό Πιπεράκη και Ελευθέριο Χατζηλάρη, δουλεύουν εμπεριστατωμένα πάνω στην κατασκευή ρομπότ και τη δημιουργία κώδικα.
Ο συναγωνισμός των ρομπότ είναι πάνω στην κατασκευή
software, με την Ελλάδα να είναι αρκετά μπροστά από πολλές χώρες, αλλά
και έτη φωτός πίσω από την πρωτοπόρο του είδους Γερμανία, όπως λένε
χαρακτηριστικά στο Contra.gr μέλη των "Κουρητών".
Απώτερος σκοπός του ποδοσφαίρου με ρομπότ είναι η παρακολούθηση της εξέλιξης στη ρομποτική, για την οποία υπάρχουν από ποδοσφαιρικά λογισμικά μέχρι λογισμικά διάσωσης ανθρώπων.
Η διάρκεια του αγώνα είναι δύο δεκάλεπτα με ημίχρονο επίσης διάρκειας δέκα λεπτών, στο οποίο οι ομάδες ανασυντάσσονται (φορτίζουν) και αποκαθίστανται οι όποιες βλάβες υπάρχουν στα ρομπότ (σπασίματα).
Εμφανισιακά τα ρομπότ των ομάδων είναι ίδια (δίποδα) με τη διαφορά να έγκειται στο εσωτερικό (λογισμικό).
Οι άνθρωποι της ομάδας είναι σε διαρκή αναζήτηση πόρων που θα δώσουν ώθηση στις έρευνες τους, με το Πολυτεχνείο Κρήτης να αποτελεί ουσιαστικά το μοναδικό υποστηρικτή του πρότζεκτ.
ΠΗΓΗ
Ο χρονικός ορίζοντας δεν είναι και τόσο μακρινός. Τι είναι το 2050 όταν μιλάμε για "επιστημονικά" χρόνια; Σε 38 χρόνια, τα μυαλά πίσω από τα ρομπότ έχουν βάλει στόχο να δουν την ομάδα τους να κοντράρει στα ίσα τη Βραζιλία, την Ισπανία, την Αργεντινή ή όποια άλλη κατακτήσει το τρόπαιο.
Το πρότζεκτ δεν είναι εύκολο και φυσικά δε στηρίζεται στην... άμμο. Υπάρχει έρευνα και δουλειά ετών, με ανθρώπους απ' όλο τον κόσμο να έχουν καταθέσει την ψυχή και το είναι τους στην κατασκευή και εξέλιξη των λογισμικών που απαιτούνται προκειμένου να φτάσουμε σε σημείο ο Μέσι του 2050 να στηθεί απέναντι από ένα ρομπότ!
Το μουντιάλ των ρομπότ και οι Έλληνες "Κουρήτες"
Στο στάδιο της προεργασίας και προετοιμασίας για εκείνη τη στιγμή εντάσσεται το RoboCup. Πρόκειται για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ρομπότ στο οποίο η κάθε χώρα επιδεικνύει τα βήματα προόδου που έχει πραγματοποιήσει στη ρομποτική πάνω στο ποδόσφαιρο. Το τελευταίο RoboCup έγινε στο Μεξικό και σε αυτό συμμετείχε και η Ελλάδα με την ομάδα "Κουρήτες" (σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία προστάτευαν το νεογέννητο Δία από τον Κρόνο) του Πολυτεχνείου Κρήτης.Η πρόκριση στη φάση των 16 ήταν μια σημαντική διάκριση για την ελληνική ομάδα καθώς στο Παγκόσμιο Κύπελλο συμμετείχαν 24 ομάδες. Το Πανεπιστήμιο Χανίων, ιδιαίτερα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα, λαμβάνει μέρος στα RoboCup κάθε χρόνο, από το 2006 που θεσμοθετήθηκε αυτό το τουρνουά.
Οι καθηγητές Μιχαήλ Γ. Λαγουδάκης και Νικόλαος Σπανουδάκης, μαζί με τους φοιτητές Νικόλαο Παυλάκη, Νικόλαο Κάργα και Ευάγγελο Μηχελιουδάκη, και τους μεταπτυχιακούς Νικόλαο Κοφινά,Στυλιανό Πιπεράκη και Ελευθέριο Χατζηλάρη, δουλεύουν εμπεριστατωμένα πάνω στην κατασκευή ρομπότ και τη δημιουργία κώδικα.
Απώτερος σκοπός του ποδοσφαίρου με ρομπότ είναι η παρακολούθηση της εξέλιξης στη ρομποτική, για την οποία υπάρχουν από ποδοσφαιρικά λογισμικά μέχρι λογισμικά διάσωσης ανθρώπων.
Οι κανόνες του παιχνιδιού
Μέχρι και το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2011 η κάθε ομάδα είχε τέσσερις "παίκτες" μαζί με τον τερματοφύλακα. Από την επόμενη διοργάνωση (το επόμενο μουντιάλ θα γίνει στην Ολλανδία το 2013) τα ρομπότ που θα απαρτίζουν μία ομάδα θα είναι πέντε.Η διάρκεια του αγώνα είναι δύο δεκάλεπτα με ημίχρονο επίσης διάρκειας δέκα λεπτών, στο οποίο οι ομάδες ανασυντάσσονται (φορτίζουν) και αποκαθίστανται οι όποιες βλάβες υπάρχουν στα ρομπότ (σπασίματα).
Εμφανισιακά τα ρομπότ των ομάδων είναι ίδια (δίποδα) με τη διαφορά να έγκειται στο εσωτερικό (λογισμικό).
Η αναζήτηση χορηγού
Για το Πολυτεχνείο Κρήτης και το επιστημονικό και φοιτητικό προσωπικό που δραστηριοποιείται στους "Κουρήτες", το όραμα είναι μακρόπνοο και απαιτεί συνεχή έρευνα. Όλα αυτά έχουν ένα κόστος το οποίο στη σημερινή Ελλάδα καλύπτεται από ίδια κεφάλαια μιας και είναι δύσκολη έως απίθανη η εξεύρεση χορηγού.Οι άνθρωποι της ομάδας είναι σε διαρκή αναζήτηση πόρων που θα δώσουν ώθηση στις έρευνες τους, με το Πολυτεχνείο Κρήτης να αποτελεί ουσιαστικά το μοναδικό υποστηρικτή του πρότζεκτ.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου