Πέμπτη 10 Ιουνίου 2010

Τζόγος με το βιντεολόττο

ΓΙΑ ΜΟΝΟΠΩΛΙΟ ΚΑΝΕΙ ΛΟΓΟ Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ


Της ΚΑΤΙΑΣ ΑΝΤΩΝΙΑΔΗ

Σαφείς αντιρρήσεις για τις διατάξεις του νομοσχεδίου για τα ηλεκτρονικά και τυχερά παίγνια που σχεδιάζει να καταθέσει η κυβέρνηση μέχρι το τέλος του μήνα εκφράζει η Ομοσπονδία Συλλόγων Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών Ελλάδας (ΟΣΗΠΕ).

Για «φωτογράφηση» από το νομοσχέδιο πρακτορείων ΟΠΑΠ μιλάει ο πρόεδρος της ΟΣΗΠΕ Αγγελος Καλλινικίδης 

Οι αντιρρήσεις αυτές έχουν να κάνουν κυρίως με τον κίνδυνο δημιουργίας «μονοπωλίου ή ολιγοπωλίου» με την εισαγωγή του νέου παιχνιδιού «βιντεολόττο» που προβλέπεται από το νομοσχέδιο καθώς και με το ενδεχόμενο συρρίκνωσης του εγχώριου κλάδου των κατασκευαστών και εμπόρων ηλεκτρονικών παιχνιδιών, εάν τα «βιντεολόττο» εισαχθούν από το εξωτερικό.

«Με την ανακοίνωση της κυβέρνησης για νομιμοποίηση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών εμφανίστηκαν δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για συγκεκριμένα μονοπώλια που θα αναλάβουν την κατασκευή και εκμετάλλευση των βιντεολόττο» λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της ΟΣΗΠΕ, Αγγελος Καλλινικίδης, συμπληρώνοντας: «Για την αγορά 50.000 μηχανών τύπου βιντεολόττο που ορίζεται, με μέσο όρο αξίας μηχανής 5.000-8.000 ευρώ , από τη χώρα θα βγουν τουλάχιστον 250 ευρώ εκατομμύρια τα οποία θα καρπωθούν ξένες επιχειρήσεις». Σύμφωνα με μελέτη-πρόταση που παρουσίασε χθες η ΟΣΗΠΕ, τα νέα παιχνίδια θα πρέπει να μοιραστούν σε αυτοτελή καταστήματα που θα υποχρεωθούν σε νέες επενδύσεις (δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας) και όχι σε πρακτορεία του ΟΠΑΠ -τα οποία, όπως αναφέρουν μέλη της Ομοσπονδίας, «φωτογραφίζονται» από το νομοσχέδιο.





Προτάσεις

Επίσης προτείνονται:

* Κατηγοριοποίηση των παιχνιδιών σε ψυχαγωγικά, ψυχαγωγικά περιορισμένου οφέλους (που μπορούν να αποδώσουν στον παίκτη περιορισμένο χρηματικό όφελος) και σε τυχερά.

* Καθιέρωση ειδικού απαραβίαστου φορολογικού ηλεκτρονικού μηχανισμού, ώστε να αποδίδονται στο κράτος τα μέγιστα κέρδη.

* Σύσταση γνωμοδοτικής επιτροπής παιγνίων. Ειδικότερα για τα παιχνίδια περιορισμένου κέρδους προτείνει να οριστεί το ελάχιστο ποντάρισμα στα 0,10 ευρώ με μέγιστο τα 0,50 ευρώ και με ανώτερο δυνατό κέρδος τα 100 ευρώ , με χαρακτήρα που θα λειτουργήσει ως «ανάχωμα» προς τον απεριόριστο διαδικτυακό τζόγο και που θα δώσει διέξοδο στους πολίτες που αναζητούν τέτοιου είδους διασκέδαση χωρίς να καταστρέφονται οικονομικά.

Με νόμο του 2002 η τότε κυβέρνηση προχώρησε σε καθολική απαγόρευση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών (τα γνωστά «φρουτάκια»), για τον οποίο και καταδικάστηκε το 2006 από το Ευρωδικαστήριο με χρηματική ποινή ύψους 31.536 ευρώ την ημέρα ανά ημέρα καθυστέρησης στη λήψη των αναγκαίων μέτρων επαναφοράς των παιχνιδιών. Με το νέο νομοσχέδιο η κυβέρνηση προσβλέπει αφενός στο να εκτελέσει την κοινοτική απόφαση και αφετέρου να βάλει στα ταμεία του κράτους έσοδα από τα κέρδη.



Οι κατασκευαστές

Οι Ελληνες κατασκευαστές ηλεκτρονικών παιχνιδιών υποστηρίζουν από την πλευρά τους ότι, εάν αποφασιστεί τελικά η χρήση μηχανών περιορισμένου κέρδους (AWPs), τότε οι εγχώριες εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν οι ίδιες, κατασκευάζοντας τον αριθμό των μηχανών που ζητάει το κράτος. «Οι ελληνικές εταιρείες έχουν την τεχνογνωσία και το εξειδικευμένο προσωπικό που απαιτείται ώστε να αναλάβουν την κατασκευή. Το ζήτημα είναι να προωθηθεί η ανάπτυξη εδώ» λέει χαρακτηριστικά ο Βασίλης Βλάσσης, ιδιοκτήτης εταιρείας κατασκευής βιντεοπαιχνιδιών και ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

«Η επαναφορά των τυχερών παιχνιδιών είναι, κατά τη γνώμη μου, επικίνδυνη. Είναι επικίνδυνη για εκείνους τους ανθρώπους που έχουν κάποια ροπή προς το εύκολο κέρδος και για αυτούς που προσπαθούν να καταπολεμήσουν την εξάρτησή τους» λέει χαρακτηριστικά ο υπεύθυνος του προγράμματος απεξάρτησης από τον τζόγο ΑΛΦΑ του ΚΕΘΕΑ, Αντώνης Πάριος. «Ο νόμος της απαγόρευσης των παιγνίων το 2002 ήταν ένα μέτρο που πήγε να "φρενάρει" τον εθισμό στον τζόγο, αλλά τώρα βλέπουμε τα παιχνίδια αυτά να επανέρχονται.

»Ο παθολογικός τζογαδόρος αισθάνεται την ανάγκη να ξοδεύει περισσότερο χρόνο και χρήμα αλλάζοντας ακόμα και τη συμπεριφορά τους προς τους γύρω του. Μάλιστα σ' ένα 10-15% των καταναγκαστικών παικτών η συμπεριφορά τους συνοδεύεται από ενδοοικογενειακή βία και το 20% αντιμετωπίζει πρόβλημα και με το αλκοόλ που καταναλώνουν τις ατελείωτες ώρες που καθηλώνονται στο παιχνίδι. Βεβαίως τα μεγάλα προβλήματα εξελίσσονται καθώς αυξάνουν οι οικονομικές απώλειες».




ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου