Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

«Αν έκανα τώρα αστεία, θα μου έκαιγαν το σπίτι»!


Ο Τότης Φυλακούρης μίλησε στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6 για τη διαφορά της νοοτροπίας των οπαδών σε σχέση με το παρελθόν και τα δικά του αστεία, όπως αυτό με τον κόκορα πριν 30 χρόνια...



Σαν σήμερα, στις 26 Οκτωβρίου 1972, ο Τότης Φυλακούρης άφηνε στη σέντρα του γηπέδου της Λεωφόρου, πριν από την έναρξη του ΠΑΟ – ΤΣΣΚΑ, έναν… πετεινό, κάνοντας πλάκα για την ήττα του Ολυμπιακού από την Τότεναμ, δείχνοντας ότι στο ποδόσφαιρο της εποχής υπήρχε αγνότητα και χιούμορ. «Αν το έκανα τώρα, θα μου έκαιγαν το σπίτι», είπε ο παλαίμαχος ποδοσφαιριστής στον NovaΣΠΟΡ FM 94,6.

Η ενέργειά του, τότε, θεωρήθηκε προσβλητική, όταν το θέμα πήρε διάσταση από δημοσιογράφους και κόσμο. Ετσι, λοιπόν, ο Φυλακούρης τιμωρήθηκε με ποινή 4 αγωνιστικών και πρόστιμο 50.000 δραχμών. Αργότερα, βέβαια, όλοι κατάλαβαν ότι επρόκειτο για ένα αγνό χιούμορ και ο Τότης έγινε, εκτός από σπουδαίος παίκτης και ένας από τους πιο αγαπημένους ποδοσφαιριστές της εξέδρας, ανεξαρτήτως οπαδικής προτίμησης.



Ο ίδιος, 30 χρόνια, μετά θυμήθηκε, μέσω του NovaΣΠΟΡ FM 94,6, εκείνη τη μέρα: «Όλα έγιναν με βάση το χιούμορ και όχι την ειρωνία. Είναι προσόν να είσαι έξυπνος και χιουμορίστας. Πολλοί παρεξηγήθηκαν, αλλά μετά επακολούθησαν κι άλλα ευτράπελα. Ημουν πολύ φίλος με Ολυμπιακούς, ΑΕΚτσήδες, Θεσσαλονικείς. Όταν έπαιζε η Τότεναμ με τον Ολυμπιακό, εμείς παίζαμε με την ΤΣΚΚΑ, στη Λεωφόρο την άλλη μέρα. Ο Γλέζος και ο Δεληκάρης, έλεγαν στους δημοσιογράφους, εμείς θα πάμε στην Αγγλία και θα έρθουμε Με τη νίκη. Θα μαδήσουμε το έμβλημα της Τότεναμ (πετεινός). Εγώ έλεγα ότι ο Ολυμπιακός θα περάσει δύσκολα εκεί, γιατί θυμόμουν το παιχνίδι μας με την Εβερτον, που ο Θεός κοιμόταν και ήρθε 1-1, αντί για 10-1! Ο Ολυμπιακός έχασε 4-0 και εμείς δίναμε, την άλλη μέρα, τη ρεβάνς με ΤΣΚΚΑ. Στο γήπεδο της Λεωφόρου, πέταξα έναν κόκορα και ακολούθησαν γέλια. Βέβαια, τότε οπαδοί και δημοσιογράφοι το έκαναν θέμα, εγώ ζήτησα συγνώμη δημόσια, έφαγα 4 αγωνιστικές και 50.000 πρόστιμο. Τα πλήρωσε ο Παναθηναϊκός. Ηταν χιούμορ, σε άλλες χώρες πετούσαν γουρουνάκια, σκυλάκια. Απλώς επακολούθησε ένα βουητό και τιμωρήθηκα. Αφού με τιμώρησαν και είδαν ότι κάνω τέτοια, άρχισε ο κόσμος του Ολυμπιακού και όλης της Ελλάδας να λέει “κακώς τιμωρήθηκε ο Τότης”. Εγώ έχω καλές σχέσεις με όλους. Κάπου η ανθρώπινη αξιοπρέπεια στο ποδόσφαιρο πρέπει να ανταμείβεται. Εγώ ήμουν και είμαι αξιοπρεπής και δεν έδωσα ποτέ δικαίωμα. Ηταν ένα αστείο και έγινε θέμα».

Γιατί τώρα δεν γίνονται τέτοια αστεία στο ποδόσφαιρο;

«Τώρα υπάρχει ο οπαδισμός και οι ανεγκέφαλοι. Αν εγώ ήμουν στο τιμ της ομάδας του ΠΑΟ, θα έκανα αστεία για να φτιάξει η ψυχολογία. Εστω κι έναν παρεξηγημένο παίκτης, πρέπει να ξέρεις να κουμαντάρεις. Ο ποδοσφαιριστής είναι σαν ένα μικρό παιδάκι, που θέλει καραμέλα, δεν την παίρνει και κλαίει. Οι παίκτες είναι παιδιά. Ο Βαμβακούλας για παράδειγμα, έχει ατάκες πολύ καλές. Άλλες εποχές εκείνες τότε. Αν εγώ έκανα τώρα το αστείο, θα μου έκαιγαν το σπίτι. Το χιούμορ μου είναι αγνό, έχει αγαθότητα, δεν παρεξηγούμαι. Ακόμη και παίκτες αντίπαλοι, όταν παίζουμε τώρα ποδόσφαιρο με τους παλαιμάχους, με αγκαλιάζουν.


«Πίστευαν ότι έκανα πλάκα και πήγα να πεθάνω»

Ο Φυλακούρης συνέχισε, μιλώντας για ένα συμβάν που έγινε στην Καλαμάτα και που παρ’ ολίγο να του κοστίσει την ίδια του τη ζωή: «Επαιζα στην Καλαμάτα, με τους παλαιμάχους, για φιλανθρωπικό σκοπό. Εκανα μια ντρίπλα, στο κέντρο, που είχε λάσπη και έπεσα κάτω με το πρόσωπο στο χόρτο! Ο κόσμος γελούσε γιατί νόμιζε ότι έκανα πλάκα. Εγώ, όμως, έμεινα αναίσθητος! Πήγα, στο νοσοκομείο και έκανα αμέσως χειρουργείο. Κόντεψα να πεθάνω. Ο κόσμος νόμιζε ότι έκανα πλάκα και όταν με μετέφεραν με το φορείο φώναζε “Ελα Τότη, σήκω, πέτυχε το αστείο”… Στη Νέα Σμύρνη είχα βάλει γκολ με τη μύτη για να κάνω χιούμορ στους οπαδούς του Πανιωνίου, που έβριζαν τους παίκτες του Παναθηναϊκού».



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου